آشنایی با نرم افزار ایلاستریتور و کاربرد های آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

ایلاستریتور چیست؟

نرم افزار ایلاستریتور یکی دیگر از نرم افزار های شرکت ادوبی می باشد که نرم افزاری برداری و تمامی محاسبات آن بر اساس ریاضیات است . با استفاده از این نرم افزار می توان به تولید اشکال و تصاویر وکتور پرداخت. ایلاستریتور مورد استفاده ی طراحان گرافیک، نقاشان،طراحان وب، معماران، شهرسازان و … قرار می گیرد. این نرم‌افزار برای اولین بار درسال 1987 برای سیستم‌ عامل مکینتاش ساخته شد و پس‌ ازآن در سال 1989 برای ویندوز نیز ارائه شد.و هر ساله آپدیت و لایسنس های جدید آن توسط کمپانی ادوبی ارائه می شود.

 

 

عمده کاربرد های ایلاستریتور:

 

-طراحی لوگو، فونت، ست اداری، پوستر و …

-تصویرسازی و خلق کارکتر

-دسترسی کامل به رنگ های ویژه چاپ و مدیریت رنگ ها

 

 

-طراحی تایپوگرافی

 

 

-تبدیل عکس به وکتور

-بهبود کیفیت عکس ها و تصاویر

 

 

 

-نقاشی دیجیتال حرفه ای

– ترسیم انواع دیاگرام ها

 

 

-طراحی در ابعاد مختلف بدون افت کیفیت

– layout  بندی بسیار ساده و حرفه ای

و…

 

تفاوت ها و شباهت های نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور:

شباهت ها:

محیط ایلاستریتور شباهت زیادی به محیط کاری فتوشاپ دارد همینطور این دو نرم افزار بسیار با هم رابطه مستقیم دارند که

می توان فایل های لایه باز هر کدام را در دیگری به راحتی استفاده کرد.

 

تفاوت ها:

ایلوستریتور در مقایسه با فتوشاپ که از تصاویر پیکسل پیروی می کند بر اساس معادلات و روابط ریاضی است و این قابلیت باعث می شود که با هر چقدر زوم کردن و یا تغییر اندازه بر روی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود. با بزرگ کردن و زوم کردن تصاویر در فوتوشاپ، کیفیت تصویر کم می شود و به صورت شطرنجی در می آید .در حالی که هرگز چنین اتفاقی در ایلاستریتور نمی افتد می توان تصاویر را با هر رزولوشن دلخواه پرینت کرد.

ایلاستریتور در معماری و شهرسازی:

برخی معماران و شهرسازان به دلیل آشنایی بیشتر، فتوشاپ را جایگزین مناسبی برای سایر نرم افزارهای پرزانته در نظر می گیرند اما کار با ایلاستریتور ، ابزارهای جدید و حرفه ای تری ر ا در اختیار شما قرار می دهد .

بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید و میزان مهارت شما به عنوان یک معمار و یا شهرساز، انتخاب هر نرم افزار سرعت شما را برای انجام پروسه و تکمیل پروژه بیشتر می نماید.

 

-کاربرد های ایلاستریتور در معماری و شهرسازی:

 

-طراحی پورتفولیو

 

-طراحی رزومه

 

– اصلاح و طراحی نقشه های شهری

 

 

-طراحی ایزومتریک

 

 

-طراحی نمودار و انواع گراف

 

و …

پکیج آموزش ایلوستریتور گروه فیدار به صورت کاملا پروژه محور ضبط شده و به صورت کاربردی برای شهرسازان و معماران آموزش داده می شود و دارای پشتیبانی همیشگی مدرس و گروه فیدار می باشد.

به کمک پکیج کاربردی و جذاب ایلاستریتور در معماری و شهرسازی علاوه بر تسلط بر محیط نرم افزار، اصول اولیه و ابزارهای کاربردی، به تکنیک های مختلفی از جمله طراحی در محیط پرسپکتیو، طراحی دیاگرام، اصول شیت بندی و … مسلط می شوید.

دیدگاه