معرفی گرسهاپر Grasshopper

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه

 

Grasshopper یک پلاگین بسیار قوی Node based در نرم افزار Rhinoceros است که به شما امکان مدلسازی پارامتریک را به کمک Visual Programming میدهد .

این پلاگین توسط David Rutten برای نرم افزار Rhinoceros محصول شرکت Mcneel طراحی شد و از نسخه Rhinoceros 6 این پلاگین با خود نرم افزار Rhinoceros ارائه میشود و نیاز به نصب جداگانه نیست .

از Grasshopper برای طراحی های پیچیده و پرتکرار استفاده میشود ، در این پلاگین پروسه ی طراحی اهمیت زیادی دارد زیرا محصول طراحی شما به Algorithm که نوشته اید وابسته است .

در تصاویر پایین ، میشود اهمیت الگوریتم را مشاهده کرد .

با تغییر در یکی از پارامتر ها در مدل طراحی شده تغییر دلخواه ایجاد میشود .

گرس هاپر

 

 

این در حالیست که در بسیاری از نرم افزار ها از شما زمان بسیاری گرفته میشد تا تمام حالت های ممکن برای تغییر مورد نظر را مدل کنید .

در فضای اولیه Grasshopper صفحه ای شطرنجی دیده می شود که به آن Canvas گفته می شود ، برای استفاده از این پلاگین component ها را وارد Canvas کرده و به کمک Wire ها به یکدیگر متصل می کنیم و الگوریتم دلخواه را مینویسیم .

به کمک عملکرد های ریاضی و هندسی ، منطق boolean ، نحوه ی چیدمان دیتا ها (Data Tree) در کنار Component های زیاد این پلاگین میتوان فرم های بسیار پیچیده ، فرم های پارامتریک ، را مدل کرد و یا آنالیز های مختلف راجع به مسائلی مانند آنالیز نور برای رشته های معماری گرفت .

علاوه بر امکانات بسیار زیاد Grasshopper ، پلاگین های بسیاری برای آن نوشته میشود و به شما کمک میکند تا به دنبال مسائل تخصصی تر بروید .

در عکس پایین به تعداد اندکی از آن ها اشاره شده است .

 

اینستاگرام ما : https://www.instagram.com/fidargroups/

 

 

دیدگاه