فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
فتوشاپ چیست

در این مقاله از فیدارگروپ قصد داریم همه چیز را در رابطه با اینکه فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد، توضیح دهیم؛ جهت آشنایی با این نرم افزار قدرتمند به صورت کامل، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ، نرم افزار ویرایشگر حرفه ای عکس می باشد و از نرم افزار های شرکت ادوبی است. از این نرم افزار برای ساخت، ویرایش، روتوش، بازسازی، ترکیب و … تصاویراستفاده می‌شود و با ابزار های مختلفی که در این نرم افزار وجود دارد، می‌توان تغییراتی زیادی را در عکس ها و تصاویر ایجاد کرد. این نرم افزار برای اولین بار در سال 1990 منتشر شد.

فتوشاپ به راحتی با دیگر نرم افزار های شرکت ادوبی برای ساخت انیمیشن، ویرایش و… مرتبط می‍شود و فایل های ذخیره شده‌ی آن را که با فرمت (psd) است، می‌توان به نرم افزار های After Effects،illustrator ، premiere و… منتقل کرد.

طراحان گرافیک ، ناشران کتب و مجلات ، معماران، شهرسازان، طراحان سایت ، عکاس ها ، نقاشان هنری ، طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و همه ی کسانی که به نوعی در کامپیوتر با گرافیک ثابت و متحرک سرو کار دارند، به نرم افزار فتوشاپ احتیاج دارند و امروزه دیگر فتوشاپ تنها به عنوان یک نرم افزار به حساب نمی آید بلکه به عنوان یک حرفه و صنعت به شمار می آید.

 

تاریخچه فتوشاپ

فتوشاپ در سال 1987 توسط برادران نول ساخته شد، ایده این برنامه توسط یکی از برادران به توماس نول داده شد که دانشجوی رشته مهندسی بود و علاقه زیادی به عکاسی داشت؛ در حال حاضر مالک فتوشاپ شرکت ادوبی (Adobe) است که در سال 1990 بعد از همکاری با برادران نول نسخه 1.0 فتوشاپ را منتشر کرد.

 

فتوشاپ چیست

 

فتوشاپ در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

  • طراحی پوسترو بنر
  • طراحی سربرگ و ست اداری
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی محیط گرافیکی سایت ها
  • طراحی لوگو
  • تنظیم و ادیت نور و رنگ عکس ها
  • ادیت و روتوش عکس ها
  • نقاشی دیجیتال

 

 

نرم افزار فتوشاپ در معماری و شهرسازی:

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزار ها در زمینه ی پرزانته و ارائه در پروژه های تحصیلی و کاری معماران و شهرسازان ، نرم افزار فتوشاپ می باشد. و از نرم افزار هایی می باشد که هر شهرساز و معمار باید به صورت الزامی به آن مسلط باشد.

 

فتوشاپ در معماری

 

کاربرد های فتوشاپ در معماری و شهرسازی:

-شیت بندی

-پست پروداکشن (جهت مشاهده و دریافت آموزش پست پروداکشن کلیک کنید)

-امکان نورپردازی

-امکان متریال سازی

-طراحی متریال مختلف (مبلمان،مصالح و …)

-امکان اضافه کردن افکت های نوری برای رندر و خروجی گرفتن و …

 

نرم افزار فتوشاپ چیست

 

جهت دریافت آموزش پروژه محور فتوشاپ (جامع و کاربردی)، کلیک کنید.

 

بازار کار فتوشاپ در معماری و شهرسازی:

با یاد گرفتن نرم افزار فتوشاپ به صورت حرفه ای، علاوه بر اینکه می توانید در شرکت های مختلف معماری وشهرسازی، مشغول به کار شوید، می توانید کار خود را به عنوان فریلنسرآغاز کنید و انواع پروژه های مختلف را با فتوشاپ جلو ببرید و درآمد خوبی را کسب کنید.

 


دیدگاه