تفاوت Shut down، Sleep و Hibernate در ویندوز

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه
نکات کاربردی ویندوز و سیستم

در سیستم های ویندوزی برای خاموش کردن گزینه هایی وجود دارد که هرکدام ویژگی های خود را دارند و در شرایط مختلف می توان از هرکدام استفاده کرد. در ادامه این مقاله با انواع روش های خاموش کردن سیستم آشنا می شویم و می بینیم که از هرکدام باید در چه مواردی استفاده کرد.

حالت های خاموشی سیستم

Sleep یا حالت خواب

در این حالت تمام کار های شما و نرم افزار های باز در حافظه سیستم ذخیره می شود و سیستم در حالت آماده به کار قرار می گیرد. در حالت خواب پردازنده سیستم فعال باقی می ماند و هرگز نباید در این حالت سیستم خود را جا به جا کنید چون ممکن است به پردازنده و قطعات داخلی و فعال سیستم آسیب وارد شود. این حالت برای ترک سیستم در کوتاه مدت (2 تا 3 ساعت) مناسب است.

Hibernate یا حالت خواب زمستانی

این حالت مشابه حالت خواب عادی تمامی کار های شما را در حافظه سیستم ذخیره می کند با این تفاوت که دیگر پردازنده و دیگر اجزای سیستم فعال نیستند، اما به این نکته توجه کنید که باید سیستم شما به منبع تغذیه (برق شهری یا باتری) متصل باشد و در صورت قطع برق این حالت از بین رفته و نرم افزار هایی که در حافظه ذخیره شده اند از سیستم پاک شده و به حالت خاموش کامل (Shut down) می رود.

این حالت برای ترک چند ساعته ویندوز (تا 8 ساعت) مناسب است و همواره به این نکته توجه داشته باشید که از حالت های خواب تنها در صورتی باید استفاده کنید که سیستم به منبع تغذیه (برق یا باتری) متصل باشد.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر و دانستن نکات مربوط به سیستم و لپ تاپ، به اینستاگرام گروه فیدار مراجعه کنید.

Shut Down یا خاموشی کامل

در این حالت تمامی نرم افزار های سیستم بسته شده و سیستم خاموش می شود. این حالت برای ترک بلند مدت سیستم و یا جا به جایی مناسب است.

 

دیدگاه