معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

ویژگی های نرم افزار ArcGIS Pro

نرم ­افزار ArcGIS Pro نسخه توسعه­ یافته دسکتاپ ArcGIS می باشد که در سال 2015 توسط شرکت Esri ارائه شده­ است و برمبنای پایتون3 است.

ادغام فضای دوبعدی و سه­ بعدی:

یکی ­از ویژگی های مهم نسخه ArcGIS Pro ادغام فضای دو­بعدی و سه­ بعدی می ­باشد و شما به طور همزمان می­ توانید با تبدیل فضا، لایه­ هایی با ماهیت دو­بعدی را در فضای سه­ بعدی مشاهده کنید و نیاز به باز­کردن نرم­افزار دیگری نیست. اما در ArcGIS فضای دوبعدی در قالب ArcMap  و فضای سه ­بعدی در محیط ­های ArcScene و ArcGlobe ارائه شده ­است.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

پروژه ­محور بودن:

ArcGIS Pro پروژه ­محور است و قابلیت ذخیره تمام فایل­ ها، در یک پروژه با پسوند .aprx وجود ­دارد.  به این شکل که وقتی یک پروژه ایجاد می­ کنید قابلیت ذخیره تمام لایه­ ها و حتی مدل­ های مربوط به آن پروژه در آن پروژه به شکل پیش ­فرض وجود دارد. نرم ­افزار ArcGIS سندمحور است و فایل­ های دو­بعدی و سه ­بعدی هرکدام با پسوند­های mxd، sxd و 3dd در اسناد جداگانه­ ای ذخیره­ می­ شوند.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

 

برای مشاهده آموزش های کاربردی و رایگان نرم افزار ArcGIS Pro در کانال یوتیوب گروه فیدار کلیک کنید.

استفاده از حداکثر قدرت سیستم:

ArcGIS Pro نسخه 64 بیتی است و قابلیت استفاده از حداکثر قدرت سیستم را دارد اما ArcGIS نسخه 32بیتی است و قابلیت استفاده از رم بیشتر از 4 گیگ را ندارد.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

محیط کاربر پسند:

ArcGIS Pro محیطی کاربرپسندتر نسبت به ArcGIS دارد. طراحی محیط نرم ­افزار نسبت به ArcGIS از نظر ظاهر و قرارگرفتن ابزارها ارتقا یافت ه­است. در این نسخه ابزارها در داخل سربرگ­ ها قرارگرفته و با توجه به نوع لایه ­ها، ابزارهای مورد نیاز، در سربرگ ­ها نمایش ­داده ­می­ شوند و به همین علت دسترسی سریع­تر به ابزارها را فراهم می­ کند.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

برای مشاهده دوره کاربردی و پروژه محور ArcGIS Pro کلیک کنید.

ایجاد چندین چیدمان در نقشه:

در محیط ArcGIS Pro، قابلیت ایجاد چندین چیدمان و Layout به طور همزمان، وجود­دارد به طوریکه در محیط نرم ­افزار ArcGIS تنها قابلیت ایجاد یک Layout در هر Document و سند برای نقشه ­ها وجود دارد.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

تولید نقشه ­های زیباتر:

ArcGIS Pro در مبحث کارتوگرافی نقشه­ ها و تولید چارت ­ها، نسبت به ArcGIS دارای پیشرفت بوده­ است و تجزیه و تحلیل­ های قدرتمندتری را برای تولید نقشه­ های زیباتر ارائه کرده­ است.

معرفی نرم افزار ArcGIS Pro

سرعت بیشتر در اضافه­ کردن بیس ­مپ ­ها:

بیس­ مپ­ ها و نقشه ­های آنلاین هم در ArcGIS و هم در ArcGIS Pro وجود­ دارند. اما شما به شکل سریع­تر و با قابلیت بیشتری می­ توانید از بیس ­مپ ­ها در نسخه Pro استفاده کنید.

با مشاهده آموزش قرار داده در قسمت پایین به طور کامل با محیط این نرم افزار آشنا خواهید شد.


 

دیدگاه