چگونه یک رندر رئال بگیریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
رندر رئال

تهیه رندر رئال یکی از دغدغه‌هایی است که دانشجویان معماری و شهرسازی و یا cg آرتیست‌ها با آن روبه رو هستند. رئال بودن یک رندر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هرچه رندر به واقعیت نزدیک‌تر باشد، فضای ساخته شده را به شکل بهتری نمایش می‌دهد. در ادامه به مهم ترین نکاتی که برای داشتن یک رندر رئال باید به آن توجه کنید خواهیم پرداخت.

1. مدلسازی اصولی

مدلسازی درست در نتیجه یک رندر بسیار اثرگذار است. بسیاری از افراد گمان می کنند که با متریال دهی و آبجکت‌گذاری می‌توان عیب‌های مدلسازی را پوشش داد. اما در حقیقت مدلسازی بد و اشتباه تاثیر منفی در نتیجه کار شما خواهد داشت. برای مدلسازی، به اشیا در واقعیت توجه کنید. برای مثال هیچکدام از اشیا در طبیعت لبه های کاملا تیز ندارند. لبه های گرد در نحوه بازتاب نور تاثیر زیادی خواهند داشت.

در صورت استفاده از آبجکت‌های آماده، آنها را از منابع معتبری تهیه کنید تا از مدلسازی آن مطمئن باشید.

در سایت تویین موشن تری دی نمونه های زیادی از آبجکت‌های آماده تویین موشن قرار دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

 

ویژگی های رندر رئال

برای دیدن دوره پروژه محور نرم افزار رندرینگ و انیمیشن سازی تویین موشن گروه فیدار کلیک کنید.

2.نورپردازی

نورپردازی یکی از مهمترین قسمت‌های یک رندر رئال است. با نورپردازی خوب، نه تنها جلوه کار بهتر نمایان می شود و متریال‌ها بهتر دیده می‌شوند، بلکه حس و حال فضا هم تغییر می‌کند. توجه داشته باشید که نورپردازی یک دانش تخصصی است و نیاز به یادگیری دارد. شناخت انواع منابع نور، نور استاندارد در هر فضا، سردی و گرمی نور و بسیاری موارد دیگر به شما کمک می کند تا متناسب با فضای خود نور مناسب را بکار بگیرید.

واحد اندازه‌گیری نور کلوین است. محدوده دمای رنگ نور بین 3000-2000 کلوین رنگ گرمی دارد و آفتابی محسوب می‌شود. رنگ نور بین 6000-4600 کلوین مهتابی است و رنگ سردی دارد. به طور کلی رنگ طبیعی در طبیعت حدود 4000 کلوین است.

 

ویژگی های رندر رئال

3. زاویه دوربین

زاویه دوربین نیز برای تهیه رندر رئال حائز اهمیت است. نمایش قسمت‌های مختلف کار و تاکید بر روی نقاط خاصی از آن با تنظیم زاویه دوربین مناسب امکان پذیر است. دیدن نمونه کارهای قوی به تمرین بیشتر در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

ویژگی های رندر رئال

4. استفاده از متریال با کیفیت

استفاده از متریال با کیفیت در رندر رئال بسیار اهمیت دارد. برای هر متریال مپ‌های مختلفی مانند bump, normal وجود دارد که استفاده درست از آنها متریال را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.

ویژگی های رندر رئال

5. توجه به جزئیات

نمایش جزئیات در هر کاری از جمله رندرینگ، ارزش آن را بالاتر می‌برد و دقت و مهارت شما را نشان می‌دهد. در مدلسازی و متریال‌دهی هرچه جزییات بیشتری به کار خود اضافه کنید در نهایت رندر واقعی‌تر و با کیفیت بالاتری خواهید داشت. یک نمونه از این جزییات اضافه کردن grunge به سطوح است. در حالت واقعی هیچکدام از اشیا بی‌نقص و کاملا تمیز نیستند. اضافه کردن grunge به سطوح، آنها را به حالت واقعی نزدیکتر می‌کند و حالت طبیعی‌تری به آنها می‌بخشد.

6. پست پروداکشن

زمانی که 80 تا 90 درصد کار را در نرم‌افزار مدلسازی انجام دادید، برای بهبود کیفیت کار می توانید پس از رندر گرفتن، آن را در برنامه ‌های پست پروداکشن ویرایش کنید. بهترین نرم افزار برای پست پروداکشن نرم افزار فتوشاپ است. در پکیج آموزشی فتوشاپ گروه فیدار به طور مفصل به پست پروداکشن پرداخته شده است.

رندر رئال

برای تهیه یک رندر رئال، توجه به هر یک از موارد گفته شده در کنار تمرین زیاد و دیدن نمونه‌های خوب به بهتر شدن کارهایتان کمک بسیار زیادی می‌کند. بخاطر داشته باشید که برای تهیه یک رندر واقع‌گرایانه و با کیفیت بالا باید صبور باشید و دست از تلاش برندارید.

 

دیدگاه