ساده ترین روش های تبدیل پی دی اف به ورد و بالعکس

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
تبدیل پی دی اف به ورد

اکثرا افرادی که با نوشتن مقاله، پایان نامه و… سر و کار دارند، برای تبدیل فایل های Pdf به Word، به دنبال راه حل های مختلفی هستند حتی بعضی از افراد به دنبال نرم افزار تبدیل pdf به word نیز هستند. در این مطلب به معرفی راهکارهای مناسب برای تبدیل پی دی اف به ورد می‌پردازیم و روش های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

 

تبدیل پی دی اف به ورد و بالعکس در نرم افزار Word (مناسب برای ویندوز)

در این قسمت قصد داریم روش های مختلف تبدیل فایل ورد به پی دی اف و پی دی اف به ورد را بررسی کنیم:

 

تبدیل فایل Pdf به Word

یکی از روش های تبدیل Pdf به Word به کمک نرم افزار word می‌باشد. (این قابلیت از ورژن 2013 به بعد فعال شده است.) برای این منظور، روی فایل پی دی اف مورد نظر کلیک راست کرده، Open with و Word را انتخاب کنید و در نهایت فایل را با فرمت ورد ذخیره کنید.

 

تبدیل pdf به word

 

تبدیل فایل Word به Pdf

چگونه فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم؟ برای تبدیل فایل Word به Pdf، تنها کافی است از منو file، Save as را انتخاب کرده و فولدری که می‌خواهیم داخل آن سیو شود را انتخاب کنیم.

 

تبدیل فایل پی دی اف به ورد

 

سپس روی فرمت Pdf، فایل را ذخیره می‌کنیم.

 

نرم افزار تبدیل pdf به word

 

در روشی که آموزش داده شد برای تبدیل فایل های Pdf به Word، معمولا نوشتار فارسی به هم می‌ریزد و به خوبی اصلاح نمی‌شود. از این رو برای تبدیل پی دی اف به ورد می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

 

 

تبدیل Pdf به Word از طریق گوگل درایو

برای این منظور ابتدا از قسمت صفحه اصلی Google، از قسمت برنامه های خود گوگل، گوگل درایو را انتخاب می‌کنیم.

 

تبدیل pdf به word از طریق گوگل درایو

 

سپس New را انتخاب کرده و File Upload را می‌زنیم و فایل پی دی اف مورد نظر را وارد می‌کنیم.

 

تبدیل پی دی اف به ورد در گوگل درایو

 

آموزش تبدیل پی دی اف به ورد

 

انتخاب فایل pdf

سپس روی سه نقطه بالای فایل Pdf کلیک کرده و Open with و Google Docs را انتخاب می‌کنیم؛ به این ترتیب فایل خود را تبدیل به یک فایل ورد کرده‌ایم. (البته ممکن است بعضی از قسمت های متن به هم ریخته باشد که می‌توان به صورت دستی آن ها را اصلاح نمود.)

 

نرم افزار تبدیل فایل پی دی اف به ورد

 

جهت مشاهده و دریافت آموزش پاورپوینت از صفر تا صد (پروژه محور)، کلیک کنید.

 

نرم افزار تبدیل فایل پی دی اف به ورد

نرم افزار Pdf Grabber

نرم افزاری کاربردی که توسط آن می توانید فایل های PDF خود را به سایر فرمت ها مانند ورد تبدیل نمایید. از لینک زیر می‌توانید این برنامه را دانلود و نصب نمایید.

لینک دانلود PDF Grabber

 

نرم افزار Adobe Reader

برای استفاده از این نرم افزار می‌توانید به مدت 30 روز از نسخه ی رایگان آن استفاده نمایید. ولی برای استفاده دائمی باید نسخه پولی آن را خریداری کنید تا بتوانید برای تبدیل فایل های Pdf به Word خود از آن استفاده نمایید.

 

سایت های رایگان برای تبدیل Pdf به Word

روش دیگری که می‌توان از آن برای تبدیل فایل های pdf به Word استفاده کرد، سایت های آنلاین می‌باشند که در ادامه به معرفی برخی از این سایت های کاربردی خواهیم پرداخت:

 

1- Smallpdf

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین با سایت smallpdf کار بسیار ساده ای است؛ سایت Smallpdf یکی از بهترین سایت ها برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد می‌باشد. کافیست که فایل مورد نظر را آپلود کرده و convert to word را بزنید و فایل خود را دانلود نمایید.

 

2- pdf2doc

این سایت رایگان و بسیار تخصصی می باشد و تنها برای تبدیل فرمت PDF به Word طراحی شده است و کیفیت بهتری نسبت به سایر سرویس ها دارد.

 

3- Online2pdf

این سایت قابلیت تبدیل pdf به ورد با قابلیت رمزگذاری و لایه‌بندی صفحات و فشرده‌سازی، تبدیل به فرمت‌های اکسل و ورد و عکس و پاورپوینت را دارد.

 

4- Pdf Converter

این سایت هم قابلیت تبدیل به فرمت‌های مختلفی را دارد البته این تبدیل‌ها ممکن است کامل نباشند؛ یعنی متن‌ها کاملا با فونت مناسب تبدیل نشوند. جهت تبدیل تنها کافی است فایل را انتخاب کرده و بر روی گزینه convert کلیک کنید.

 

5- ilovepdf

همانطور که از نام این سایت پیداست، برای تبدیل فایل های ورد به پی دی اف و بلعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته که شما برای تبدیل فایل های پاورپوینت، اکسل و… نیز می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

 

6- pdf.online

این سایت، به شما این امکان را می‌دهد تا فایل PDF خود را به فایل Word تبدیل کنید. این وب‌ سایت از ویژگی OCR پشتیبانی می‌کند.همچنین،این فناوری به شما کمک می‌کند تا تصاویر اسکن شده‌ای را که دارای نوشته هستند به متن تبدیل کنید. در این سایت، علاوه بر تبدیل پی دی اف به ورد، می‌توانید فایلتان را به فرمت‌هایی دیگری مانند پاورپوینت، اکسل، عکس و… تبدیل کنید.

 

بهترین برنامه تبدیل فایل پی دی اف به ورد برای اندروید و آیفون کدام است؟

روش دیگری که می‌توان به کمک آن فایل های پی دی اف را به ورد تبدیل نمود، از طریق اپلیکیشن های موبایل می‌باشد.

 

1- اپلیکیشن Tap Scanner (مناسب برای اندروید و آیفون)

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید نوشتار و عکس های خود را به راحتی تبدیل به فایل ورد نمایید و از آن استفاده کنید.

دانلود نسخه آیفون

دانلود نسخه اندروید

 

2- اپلیکیشن Xodo PDF Reader & Editor

با استفاده از این اپلیکیشن به امکانات زیادی دست پیدا می‌کنید و به سادگی می‌توانید فایل های پی دی اف تان را به ورد و بلعکس تبدیل کنید.

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

 

3-اپلیکیشن Vflat

از این اپلیکیشن هم میتوانید برای تبدیل فایل های خود از پی دی اف به ورد استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید

 

4- اپلیکیشن ilovepdf

علاوه بر سایت آنلاین ilovepdf که پیش تر معرفی شد، از اپلیکیشن آن نیز برای تبدیل فایل های پی دی اف به ورد نیز می‌توان استفاده نمود.

دانلود نسخه اندروید

 

روش های معرفی شده برای تبدیل پی دی اف به ورد کاربردی و مفید می‌باشند. با این وجود برخی از فایل های pdf با هیچ کدام از این روش ها اصلاح نمی‌شوند و در نهایت بهتر است که مجددا تایپ شوند.


دیدگاه

2 نظر تاکنون ارسال شده است
  1. سلام خسته نباشید
    یه سری سایت برای تبدیل pdf به word معرفی کردید، آیا این سایت ها برای تبدیل ورد به پی دی اف هم کاربرد دارن؟

    • سلام وقت بخیر، برای این کار از خود نرم افزار ورد میتونید استفاده کنید.