تفاوت های کورل و ایلاستریتور

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه

دو نرم افزار کورل و ایلاستریتور به عنوان نرم افزار های طراحی گرافیک استفاده می شوند.

 

تفاوت های ایلاستریتور و کورل

 

Illustrator  و CorelDraw  دو نرم افزار تصویرسازی مبتنی بر وکتور هستند که مناسب برای طراحان گرافیک می باشند. از این دو نرم افزار در کارهایی چون تصویرسازی، طراحی گرافیکی، طراحی صفحات سایت، طراحی انواع بنر،پوستر،کارت ویزیت،ست اداری، طراحی لوگو و … استفاده می شود.

این دو نرم افزار با وجود شباهت هایی که باهم دارند، دارای تفاوت هایی نیز می باشند. دراین مقاله به بررسی تفاوت های این دو نرم افزار می پردازیم.

آشنایی با نرم افزار ایلاستریتور

نرم افزار ایلاستریتور از نرم افزار های شرکت ادوبی می باشد که نرم افزاری برداری است و تمامی محاسبات آن بر اساس ریاضیات است. با استفاده از این نرم افزار می توان به تولید اشکال و تصاویر وکتور پرداخت. ایلاستریتور مورد استفاده ی طراحان گرافیک، نقاشان،طراحان وب و … قرار می گیرد.

همچنین معماران و شهرسازان نیز می توانند از این نرم افزار در پروژه هایی چون طراحی دیاگرام و نقشه های شهری، طراحی در محیط ایزومتریک و پرسپکتیو، شیت بندی و انواع تصویرسازی و پست پروداکشن و … استفاده کنند.

شما عزیزان با استفاده از پکیج آموزش ایلوستریتور می‌توانید کاملا بر این نرم‌افزار مسلط شوید. همچنین می توانید آموزش های رایگان ایلاستریتور را از اینستاگرام،یوتیوب و آپارات فیدار دنبال کنید.

تفاوت ایلاستریتور و کورل

 

آشنایی با نرم افزار کورل

نرم افزار کورل دراو، از دیگر نرم افزارهای برداری می باشد که توسط کمپانی Corel تولید شده است که برای تهیه ی انواع بنرها، پوستر، کارت ویزیت و … استفاده می شود.

 

نرم افزار کورل

 

حال به بررسی تفاوت های کورل و ایلاستریتور می پردازیم.

1-محیط نرم افزار

همان طور که بیان شد، دو نرم افزار ایلاستریتور و کورل برداری هستند. با این تفاوت که محیط نرم افزار کورل برای افراد مبتدی مناسب تر و راحت تر می‌باشد.

 

تفاوت نرم افزار کورل و ایلاستریتور

 

 

2- تاریخچه

کورل، یک کمپانی کانادایی است و در سال 1987 برای اولین بار منتشرشد.

ادوبی ایلاستریتور، تولید شده توسط کمپانی ادوبی است و در سال 1989 راه اندازی شد.

 

نرم افزار ایلاستریتور و کورل

 

3-کاربرد

از نرم افزار ایلاستریتور و کورل در صنعت چاپ استفاده می شود.با این تفاوت که از نرم افزار ایلاستریتور در صنعت وب هم استفاده می شود.

 

نرم افزار کورل و ایلاستریتور

 

4- کاربرد برای طراحان

نرم افزار کورل، عمدتا توسط طراحان گرافیک استفاده می شود، در حالی که طراحان گرافیک و UI هر دو روی نرم افزار ایلاستریتور کار می کنند.

 

 

5- پالت رنگی

به عقیده ی برخی طراحان، پالت رنگی موجود در نرم افزار ایلاستریتور، متنوع و قوی تر از نرم افزار کورل می باشد.

 

نرم افزار کورل و ایلاستریتور

 

6- فضای کار

هردو نرم افزار، فضای متعددی برای کار ارائه می دهند، با این تفاوت که ایلاستریتور چندین آرت بورد ارائه می دهد و کورل روی سیستم چند صفحه ای کار می کند.

 

تفاوت نرم افزار کورل و ایلاستریتور

 

دیدگاه