معرفی 12 اپلیکیشن طراحی و معماری

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
12اپلیکیشن معماری و شهرسازی

اپلیکیشن طراحی و معماری امروزه گوشی‌های هوشمند ابزارهای همه کاره‌ای به حساب می‌آیند که دردسترس همه افراد است. از عکس‌برداری و فیلمبرداری، ادیت و تدوین عکس و فیلم و بسیاری از کارهای دیگر رامی‌توان با گوشی انجام داد. با پیشرفت اپلیکیشن‌های موبایل، انجام امور تخصصی‌ معماری و شهرسازی نیز با موبایل قابل انجام است. در این مقاله به معرفی 12 اپلیکیشن طراحی و معماری پرداختیم که می‌توانید به راحتی و رایگان، زمانی‌ که به سیستم دسترسی ندارید از آنها استفاده کنید.

  • SketchUp viewer: نمایش فایل‌های اسکچاپ بر روی موبایل

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید مدل‌های سه بعدی اسکچاپ خود را در موبایل و یا تبلت‌های اندرویدی خود مشاهده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزار اسکچاپ در گوشی خود دسترسی داشته باشید. برای مثال می‌توانید مدل‌ها را مستقیماً از 3D Warehouse، Trimble Connect و Dropbox باز و دانلود کنید، در پروژه حرکت کنید، لایه‌ها را مدیریت کنید، با استفاده از ابزار Select و پنل Entity اطلاعات دریافت کنید و ظاهر مدل را با تنظیم سبک های Edge  و Face تغییر دهید و …

  • A360: نمایش فایل‌های رویت و اتوکد

اپلیکیشن A360 به طور ویژه برای طراحان و معماران طراحی شده است. این برنامه این امکان را فراهم می‌کند تا مدل‌های دو بعدی و سه بعدی خود را در قالب فرمت‌های DWG ، DWF ، IPT ، IAM ، IDW ، RVT، SLDPRT ، SLDASM ، ASM ، NWD ، NWC ، CATPART ، CATPRODUCT ، فیوژن 360 (F3D) در گوشی موبایل خود به راحتی مشاهده و آن را مدیریت کنید.

  • reality scan: اسکن سه‌بعدی با گوشی

اپلیکیشن reality scan  محصول شرکت اپیک گیمز است و نحوه کار آن به این صورت است که از طریق اسکن اجسام و عکسبرداری از آنها ، مدل سه بعدی جسم مورد نظر را ایجاد می‌کند.

12اپلیکیشن معماری و شهرسازی

  • Leafsnap: نمایش اسم گیاه با گرفتن عکس از آن

اگر گیاه خاصی مشاهده کردید و اسم آن را نمی‌دانستید می‌توانید از اپلیکیشن Leafsnap استفاده کنید و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنید. این برنامه با داشتن دیتابیس قوی قادر خواهد بود بسیاری از گیاهان و میوه‌ها را شناسایی کند.

  • Magic plan: برداشت فضا به صورت پلان و فضای سه‌بعدی

با استفاده از اپلیکیشن Magic plan می‌توانید گزارش‌های میدانی تهیه کنید، نقشه ترسیم کرده و مختصات را تنظیم کنید.

  • Tilo floor layer: تغییر متریال کف با عکاسی از آن

برای انتخاب راحت پارکت یا کف پوش، پس از نصب این برنامه  فقط کافی است از کف مورد نظر عکس بگیرید، متریال‌های گوناگون را امتحان کرده و متریال مد نظر خود را انتخاب کنید.

  • My measures: اندازه‌گذاری بر روی عکس

اپلیکیشن My measures برای طراحان داخلی و معماران بسیار کاربردی خواهد بود. با استفاده از آن می‌توانید هر عکسی که تهیه کرده‌اید را اندازه گذاری کرده و با جزئیات بیشتری نمایش دهید. همچنین می‌توانید از آن خروجی pdf نیز تهیه کنید.

  • Morpholio trace: طراحی و اسکیس با قابلیت‌های بسیار (آیپد)

Morpholio trace که بعنوان بهترین برنامه شناخته شده است برای معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی و … طراحی و ساخته شده‌است. این اپلیکیشن با فرمت Ios  امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید به راحتی طرح‌های و نقشه‌های خود را توسط ابزارهای متنوعی مانند قلم‌موها و قلم‌ها بر روی تصاویر، نقشه‌ها و فایل‌های pdf ایجاد کنید.

12اپلیکیشن معماری و شهرسازی

  • Houzz: طراحی و دکوراسیون داخلی

این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی تهیه شده و برای طراحان داخلی بسیار مناسب و کاربردی است. این برنامه با داشتن بیش از 20 میلیون عکس با وضوح بالا بعنوان ویکی‌پدیا طراحی داخلی به‌شمار می‌رود و می‌توانید ایده‌های بسیاری را در آن پیدا کنید.

  • Home Design 3D: طراحی سه بعدی با گوشی

این اپلیکیشن طراحی را بسیار راحت کرده است و با استفاده از آن می‌توانید پلان مورد نظر خود را ترسیم کرده به آن ارتفاع دهید و با سلیقه خود مبلمان دلخواه را در آن جایگذاری کنید.

12اپلیکیشن معماری و شهرسازی

  • نمایش‌فایل‌های اتوکد بر روی موبایل

با نصب و استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی فایل‌های اتوکد را به آسانی مشاهده کنید. این برنامه علاوه بر اتوکد از تمام فایل‌هایی که با برنامه ورد ساخته شده‌اند نیز پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این برنامه می‌توانید انواع نمودار و جدول را ترسیم کنید و مراحل ابتدایی نقشه‌کشی ساختمان را انجام دهید و به تصاویر و مدل‌های خود متن اضافه کنید.

12اپلیکیشن معماری و شهرسازی

  • Shapr 3D: مدلسازی سه بعدی با تبلت (آیپد)

با استفاده از اپلیکیشن Shapr 3D که برای فرمت ios طراحی شده، می‌توانید خیلی سریع آبجکت مورد نظر خود را مدلسازی کنید.

 

 

دیدگاه