چگونه آپدیت خودکار ویندوز را غیرفعال کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه
آپدیت خودکار ویندوز

برای همه ما پیش آمده که موقع انجام کار مهمی سیستم تصمیم گرفته خودش را آپدیت کند، یا زمانی که خیلی عجله برای خاموش کردن سیستم دارید، چاره ای جز آپدیت برای شما باقی نگذاشته و شما مجبور شدید که سیستم را آپدیت کنید و زمانی را برای آپدیت صرف کنید. در این مطلب یک راه همیشگی و مناسب بدون آسیب به سیستم به شما عزیزان معرفی می کنیم.

آپدیت ویندوز

 

روش اول:

اولین راه که ساده ترین هم است این است که به بخش Update & Security در تنظیمات ویندوز که از منوی استارت قابل دسترس است بروید و در صفحه باز شده از منو Windows Update مطابق تصویر بر روی گزینه Pause Updates for 7 days را انتخاب کنید که ویندوز تمام فرایند آپدیت را برای 7 روز متوقف کند.

اگر می خواهید بدانید که چطور میتوان عمر مفید سیستم را افزایش داد، کلیک کنید.

روش دوم:

دومین راه که راهی دائمی برای متوقف کردن آپدیت ها است این است که از بخش اینترنت در نوار Taskbar پایین صفحه تنظیمات مربوط به شبکه ای که سیستم شما به آن متصل است را باز کنید، سپس از صفحه ی باز شده از بخش metered connection گزینه set as metered connection را فعال کنید تا ویندوز هنگامی که به این شبکه متصل است هرگز خودش را آپدیت نکند و این مزیت را هم داراست که در مصرف حجم ترافیک اینترنت شما هم صرفه جویی می شود.

برای اینکه بخواهید سیستم عامل ویندوز را آپدیت کنید باید مجدد به همین صفحه برگردید و شبکه را از حالت metered connection بردارید تا ویندوز بتواند روی شبکه اینترنتی شما آپدیت ها را دانلود کند.

 

غیرفعال کردن آپدیت ویندوز

قبل از شروع به این نکته توجه کنید که نرم افزار و سیستم عامل نیاز به بروز رسانی دارند و خیلی از باگ ها و مشکلات با آپدیت های نرم افزاری برطرف می شوند، پس باید هر از چند گاهی به آپدیت سیستم عامل ویندوز اقدام کنید.

دیدگاه