چگونه پاورپوینت درست کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
روش ساخت پاورپوینت

ساخت پاورپوینت در ظاهر امری ساده بنظر می‌آید و همه با آن آشنایی دارند اما برای ساخت اسلایدهای حرفه‌ای و داشتن ارائه‌ای جذاب نکاتی وجود دارد تا ارائه‌ها یکنواخت و خسته کننده نباشند و تا انتها مخاطب را با خود همراه کنند.

شرکت مایکروسافت نیز از نسخه 2019 به بعد قابلیت‌هایی را به این برنامه اضافه کرد که به کمک آن‌ها می توان جذابیت ساخت اسلایدها را چندین برابر کرد.

در ادامه به بررسی نکات قابل توجه برای ساخت اسلاید پاورپوینت می پردازیم.

     1. فونت مناسب

انتخاب فونت مناسب با اندازه استاندارد یکی از فاکتورهای مهم در ساخت اسلاید حرفه‌ای است. استفاده از فونت‌های ناخوانا و نامتناسب با متن ارائه شما را خسته کننده و نازیبا جلوه می‌دهد.

استفاده ازفونت‌های رسمی مانند بی تیتر، بی نازنین، بی زر و ایران سنس برای پرزنت‌های رسمی و حرفه ای پیشنهاد می شود.

اندازه فونت‌ها نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. نوشته های شما باید قابل خواندن باشند و چشم را اذیت نکند. باتوجه به نوع فونت، سایز 44-36 برای تیتر اصلی و 24 -18 برای متن پیشنهاد می‌شود.

هرگز بیشتر از دو فونت در اسلاید استفاده نکنید. با توجه به ارزش نوع مطلب، سعی کنید از یک نوع فونت با ضخامت‌های گوناگون استفاده کنید. برای مثال برای عنوان از فونت بی تیتر بولد و برای متن از بی تیتر معمولی استفاده کنید. به طور دلخواه می توانید حداکثر از دو نوع فونت استفاده کنید.

ساخت پاورپوینت

    2. سادگی

جمله معروف زیبایی در سادگی است را همه ما شنیده‌ایم. در ساخت اسلاید نیز این امرکمک کننده است. علی رغم اینکه استفاده از انیمیشن‌ها و ترنزیشن‌ها برای جلوه بهتر کار توصیه می شود اما گاهی سادگی تاثیرگذاری بیشتری دارد. اگر به پرزنتیشن شرکت‌های بزرگ دقت کرده باشید این نکته را در می یابید. برای مثال اگر به پرزنت شرکت اپل در مراسم رونمایی ویژن پرو نگاه کنید می‌بینید که در ساده ترین حالت ممکن این امر بیان شده است.

ساخت پاورپوینت

حتما بخوانید: صفر تا صد ساخت انیمیشن در پاورپوینت

 

    3. قالب آماده

همه با قالب‌های آماده پاورپوینت آشنا هستند و استفاده از آنها جذابیتی برای مخاطب ندارد. سعی کنید با توجه به موضوع ارائه خود قالب مناسب خود را بسازید. فراموش نکنید که استفاده از تم رنگی در این امر بسیار با اهمیت است. برای اینکار می‌توانید از وب سایت‌هایی مانند  colorhunt که ارائه دهنده پالت‌های رنگی هستند استفاده کنید.

آموزش پاورپوینت

    4. اصل مطلب را بیان کنید

به خاطر داشته باشید که فایل پاورپوینت ابزاری برای نمایش خروجی کار شماست و همانطور که از نام این برنامه نیز پیداست برای داشتن یک ارائه خوب باید به سراغ اصل مطلب بروید. پاراگراف‌های طولانی مخاطب را خسته و نسبت به کار شما بی توجه می‌کند. تا حد امکان از نمودارها، دیاگرام و جداول استفاده کنید و متون را به شکل خلاصه و گرافیکی در آورید.

 

 

 

آموزش ساخت پاورپوینت

 برای مشاهده دوره پروژه محور پاورپوینت کلیک کنید.

       5. از تمامی ابزارها استفاده کنید

برای انتقال مطالب خود از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید. گاهی استفاده از یک ویدیو کوتاه، یک عکس و یا یک نمودار از چندین خط متن ساده تاثیر بیشتری دارد. حتی می‌توانید از قابلیت نوشتاری پاورپوینت استفاده کنید و اگر مشغول آموزش هستید به صورت همزمان با استفاده از قلم، مطالب خود را بر روی اسلاید بنویسید.

ساخت پاورپوینت

 

 

 

 

 

دیدگاه