5 پلاگین کاربردی در پاورپوینت

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه

پلاگین چیست؟

پلاگین یا افزونه ها، برنامه های مکملی هستند که در برخی نرم افزارها وجود دارند و امکانات و قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. در پاورپوینت نیز این پلاگین ها وجود دارند و می توان در سربرگ insert با نام adds-ins به آنها دسترسی داشت. در ادامه به معرفی چند پلاگین کاربردی می پردازیم.

 

معرفی افزونه های پرکاربرد پاورپوینت

1. پلاگین Pexels

با افزودن پلاگین pexels می توانید بدون خارج شدن از صفحه کار، عکس های با کیفیت در اسلایدهای خود قرار دهید. این پلاگین امکان جست و جوی عکس به تفکیک موضوع، رنگ و دسته بندی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

پلاگین Pexels در پاورپوینت

 

 

2. پلاگین Icons by noun project

آیکون ها یکی از پرکاربردترین گرافیک هایی هستند که در ساخت ارائه های پاورپوینت استفاده می شوند. برای دسترسی به مجموعه گسترده ای از آیکون های متنوع، علاوه بر آیکون هایی که در خود پاورپوینت وجود دارد می توانید از پلاگین Icons by noun project نیز استفاده کنید. با اضافه کردن این افزونه به مدل های مختلفی از آیکون ها دسترسی خواهید داشت که می توانید قبل از اضافه کردن آن به کار خود، تنظیماتی هم مانند تغییر رنگ روی آن انجام دهید.

 

پلاگین Icons by noun projectدر پاورپوینت

 

جهت دریافت آموزش پاورپوینت به صورت صفر تا صد به همراه پشتیبانی دائم، کلیک کنید.

 

3. پلاگین Web viewer

با استفاده از پلاگین Web viewer می توانید در هنگام ارائه خود، بدون خارج شدن از پاورپوینت، وب سایت مورد نظرتان را جست و جو کنید. در واقع این پلاگین یک صفحه جست و جو در اسلاید شما ایجاد می کند و شما با وارد کردن نام وب سایت و کلیک بر روی گزینه  preview به صفحه مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت.

پلاگین Web viewer در پاورپوینت

 

4. پلاگین Ppt_design

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید در آماده سازی اسلایدهای خود از دیاگرام، نمودار و اینفوگرافیک استفاده کنید. برای دستیابی ساده تر به این موارد می توانید پلاگین Ppt_design را به پاورپوینت خود اضافه کنید و همزمان با ساخت ارائه از آنها استفاده کنید. بعد از افزودن دیاگرام و نمودارها می توانید به سلیقه خود، آنها را شخصی سازی کنید و رنگ و مدل آنها را تغییر دهید.

*توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلاگین، ابتدا باید در سایت آن حساب کاربری ایجاد کنید.

 

پلاگین Ppt_design در پاورپوینت

 

 

5. پلاگین Breaktime

گاهی اوقات پیش می ‌آید که بخواهید بین ارائه، فرصت استراحت کوتاهی برای مخاطبان خود در نظر بگیرید. برای این کار بدون ایجاد وقفه در ارائه اسلایدها و برای جذابیت بیشتر، می توانید از پلاگین breaktime استفاده کنید.

برای استفاده از این پلاگین شما زمان در نظر گرفته شده را وارد کرده و تصویر دلخواه خود را نیز انتخاب می کنید. با این کار می توانید زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

 

پلاگین breaktime در پاورپوینت

 

 

دیدگاه